Retailová Banka³ od BSC představuje revoluci v digitálním bankovnictví
Listopad 2021Koronavirová pandemie a nároky zákazníků přiměly banky inovovat. Jedna po druhé představují nová internetová bankovnictví či minimálně vylepšují ty stávající. Ne vždy však jde o změnu k lepšímu. „Vývoj softwaru trvá obvykle řadu měsíců či let a investice se pohybují v desítkách milionů korun. Když se pak při implementaci objeví problémy, ocitne se banka v úzkých,“ říká Čeněk Navrátil ze společnosti BSC, jež na tuto situaci reaguje představením vlastního produktového řešení digitálního bankovnictví dodávaného ve formě Banka³. Jde o unikátní přístup, který umožňuje bankám si vyzkoušet mobilní i webovou aplikaci a velmi rychle je nasadit do bankovního prostředí ve třech krocích.
COVID-19 z velké části přesunul zákazníky do online světa a boom komunikace skrze digitální kanály byl zatěžkávací zkouškou pro nejednu banku. V té době se ukázaly slabiny stávajících internetových bankovnictví a aplikací. Finanční instituce si uvědomily, že pokud chtějí obstát a udržet si své klienty, musí inovovat. Nové internetové bankovnictví či jeho vylepšení představily Komerční banka, ČSOB, Poštovní spořitelna i mBank. Mnohé další pak stejně jako Air Bank přišly alespoň s vylepšením aplikací.
Ovšem některé inovace se nedaří uvádět na trh tak rychle, jak by si banky i samotní klienti přáli. „Problém je v tom, že vývoj a implementace softwaru jsou jak časově, tak finančně nákladné a banky většinou nemají možnost si předem vše vyzkoušet,“ popisuje složitost procesu Čeněk Navrátil, který se věnuje digitální transformaci bank přes 30 let, a doplňuje: „Když se pak objeví jakýkoliv zádrhel, bankám se nechce vše zahodit a začít znova. Byla by to pro ně velká ztráta, a tak se snaží zachránit, co jde.“
Banka³ nabízí unikátní přístup
Společnost BSC, vědoma si těchto komplikací, přišla na trh s novým řešením digitálního bankovnictví a zároveň netradiční formou jeho dodávky, která dokáže případným problémům předejít. „Již před spuštěním projektu nás překvapil zájem ze strany bank,“ poznamenává Čeněk Navrátil a vysvětluje: „Domnívali jsme se, že trh v oblasti digitálního bankovnictví je vcelku saturovaný, ale ukázalo se, že je zde značná poptávka v oblasti výměny zastaralých řešení.“
Banka³ od lídra v segmentu bankovních softwarů dává zájemcům z řad finančních institucí možnost si ve třech jednoduchých a rychlých krocích vyzkoušet, zda jim daný software vyhovuje a splňuje všechna jejich očekávání. V prvním kroku je možné si okamžitě vyzkoušet mobilní i webové aplikace. V dalším už je pak na řadě možnost ověřit si jejich nasazení do prostředí banky včetně realizace zákaznických úprav. Poslední krok představuje dodávku zákaznicky upraveného digitálního bankovnictví a jeho plnou integraci se systémy banky v revolučně krátké době.
Hlavní výhodou tohoto přístupu je transparentnost a rychlost, s jakou je možné nové digitální bankovnictví implementovat. Díky modulární digitální platformě Digital Bank OS, na které je řešení postaveno, jej lze dále flexibilně a rychle rozvíjet a doplňovat podle potřeb konkrétní banky. Dalším plusem je také přívětivější cena oproti řešením realizovaných na zakázku. „Místo řady dlouhých měsíců či let vývoje může banka využít osvědčenou platformu, předem připravené a bankou vyzkoušené řešení včetně našich zkušeností z desítek implementací a mít tak vše ve značně zkráceném čase,“ uvádí Čeněk Navrátil z BSC a uzavírá: „Navíc naše produktové řešení umožňuje integraci třetích stran přes API a poskytnout tak klientům bank komplexní služby nad rámec těch čistě bankovních. Celkově jde o moderní technologii, kterou lze stále zdokonalovat a rozvíjet. Nemůže se tak stát to, co u dlouho připravovaného softwaru, že ve chvíli nasazení by byl už zastaralý a místo pochval sklízel spíše kritiku.“