Blog: Digital onboarding v empatickém bankovnictví

Listopad 2019

 

Digital Onboarding je jednou ze základních přísad empatického bankovnictví

Digitalizace prostupuje všemi oblastmi bankovnictví a významným trendem poslední doby je i digitální onboarding nových klientů. Díky němu si zájemce o finanční produkt může svůj účet založit na webu či přes mobilní aplikaci, a to během pár minut – bez nutnosti fyzické návštěvy finanční instituce či bankovního poradce a bez fyzického podepisování jakýchkoliv smluv.

Pro banky je klíčem k úspěchu být klientům co nejblíže a dokázat vyhovět jejich přáním v reálném čase. Součástí tohoto empatického přístupu k bankovnictví ale není jen obsluha stávajících klientů. Klíčové je umět vyhovět také klientům potenciálním a umožnit jim založit si nový finanční produkt (primárně bankovní účet) snadno, rychle a hned ve chvíli, kdy o to má klient zájem. Něco takového, navíc z pohodlí gauče či třeba při jízdě tramvají, nabízí digitální onboarding. Limitní délkou procesu založení, aby klient vnímal zkušenost pozitivně, je dle studií 10 minut.

 

Přidaná hodnota digitálního onboardingu

Možnost plně digitálního založení účtu významně zvyšuje pohodlí klienta, dokazuje technologickou vyspělost banky a může být faktorem, který při rozhodování klienta o tom, komu svěří své peníze, převáží misky vah. Schopnost digitálního onboardingu nových zákazníků je ale rovněž významnou výhodou pro samotnou banku. Digitalizace procesů obvykle znamená úsporu a nejinak je tomu také u digitálního onboardingu klientů.

Schopnost banky přivést si do svého ekosystému služeb nového klienta bez toho, aby se mu musel někdo aktivně věnovat na pobočce, je významnou úlevou, která snižuje nároky na personál a ulehčuje pobočkám. Čím rychleji banka roste, tím více prostředků jí digitální onboarding ušetří. Bankovní dům tak může investovat do dalších inovací a svým konkurentům tak zase o kousek poodskočit.

I kdybychom nechali úspory zcela stranou, digitální onboarding je z logiky věci důležitou ingrediencí pro růst banky. Čím méně má před sebou potenciální klient překážek, které musí při zakládání účtu překonávat, tím vyšší je pravděpodobnost, že projde celým procesem založení finančního produktu a stane se skutečným klientem služby.

Pokud si člověk může účet založit v MHD po cestě do práce či v klidu u televize po večerním návratu domů, finanční produkt si založí výrazně pravděpodobněji, než kdyby si musel domluvit schůzku v bance, v pracovní době ji navštívit a strávit určitý čas papírováním na přepážce. Světu zkrátka vládne pohodlí a jinak tomu není ani ve světě bankovnictví.

 

 

 

O autorovi


@Lubomír Tomány
Product Manager, BSC

Lubomír Tomány odpovídá za produktovou roadmapu Digital Bank OS, se kterým BSC dobývá domácí i zahraniční trh a postupně se tak stává klíčovým hráčem na poli digitalizace bankovního sektoru.

 

Zpět na úvod

Stále hledáme nové tváře! Přidejte se k nám

Naše kanceláře

Praha

Finshape Czechia s.r.o.

Na Hřebenech II 1718/10, 140 00 Praha 4
+420 272 104 111
info_cz@finshape.com

IČ: 00549533, DIČ: CZ00549533 Společnost je zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 195.

Poslat zprávu

Košice

Finshape Slovakia s.r.o.

Vojvodská 14, 040 01 Košice
+421 911 276 995
info_sk@finshape.com

IČ: 36502057, DIČ: 2021936818 Spoločnosť je zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Prešov, vložka č. 15842/P.

Poslat zprávu

Prešov

Finshape Slovakia s.r.o.

Jána Pavla II. 1/14295, 080 01 Prešov
+421 911 276 995
info_sk@finshape.com

IČ: 36502057, DIČ: 2021936818 Spoločnosť je zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Prešov, vložka č. 15842/P.

Poslat zprávu